شورای تخصصی آموزشی:
- الف: ترکیب شورای تخصصی آموزشی:
- ۱. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی (رئیس شورا )
- ۲. مدیر کل خدمات آموزشی دانشکده ( دبیر شورا)
- ۳. مدیران آموزشی مراکز دانشکده
- ۴. ۲ تن از میان چهار تن اعضای هیأت علمی پیشنهادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تأیید و حکم رئیس دانشکده
- ب: وظایف و اختیارات شورای تخصصی آموزشی:
- ۱.همکاری با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده برای ایجاد زمینه اجرای مصوبات شورای دانشکده و تصمیمات هیأت رئیسه
- ۱. تدوین و پیشنهاد برنامههای مختلف آموزشی و تحصیلات تکمیلی به شورای دانشکده از جمله:
- ـ برنامههای مختلف آموزشی در مقاطع کارشناسی وتحصیلات تکمیلی به صورت تفکیکی
- ـ تغییرات لازم در نحوه اجرای برنامههای درسی در چارچوب مصوبات
- ـ آییننامههای آموزشی و اظهارنظر درباره آنها
- ـ طرحهای مناسب آموزشی غیررسمی کوتاهمدت و میان مدت
- ـ برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دورههای کارشناسی وتحصیلات تکمیلی
- ۲. بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که شورای دانشکده یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده به شورا ارجاع میدهد
- ۳. بررسی و اظهارنظر در خصوص کیفیت آموزشی دانشکده در مقاطع و دورههای کارشـناسی وتحصیلات تکمیلی و بررسی کیفیـت آموزش اعضای هیأت علمی جهت ارائه به شورای دانشکده
- ۴. بررسی پیشنهاد تأسیس رشتهها و دورههای جدید دانشکده در مقاطع مختلف
- ۵. بررسی متون جزوات و کتابهای ارائه شده از طرف اعضای هیأت علمی از لحاظ تطبیق با سرفصلهای مصوب و ارائه نتیجه به شورای دانشکده
- ۶. بررسی دعوت از استادان خارجی در رشتههای مورد نیاز بنا به پیشنهاد گروههای آموزشی و تأیید دانشکده برای ارائه و کسب مجوز از معاون آموزشی و سایر مراجع قانونی
- ۷. تدوین گزارشهای دورهای و تحلیلی از وضعیت رشتهها، مقاطع و برنامههای آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شورای دانشکده
- ۲ـ شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی:
- الف:ترکیب شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی:
- ۱. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده (رئیس شورا)
- ۲ . معاون پژوهشی دانشکده
- ۳. مدیر کل تحصیلات تکمیلی دانشکده
- ۴ . مدیرکل خدمات آموزشی دانشکده
- ۵. مدیران آموزشی و تحصیلات تکمیلی مراکز دانشکده
- ۶. ۲ تن از میان چهار تن اعضای هیأت علمی پیشنهادی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی با تأیید و حکم رئیس دانشکده
- ب: وظایف شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی:
- ۱.همکاری با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده جهت ایجاد زمینههای اجرایی مصوبات شورای دانشکده، تصمیمات هیأت رئیسه و آئیننامهها و برنامههای مصوب
- ۲.تدوین و پیشنهاد برنامههای مختلف آموزشی به شورای دانشکده از جمله:
- ـ برنامههای آموزشی دورههای کارشناسی ارشد و دکتری
- ـ پیشنهاد تغییرات لازم در نحوه، اجرای برنامههای درسی در چارچوب ضوابط مصوب
- ـ بررسی آییننامههای تحصیلات تکمیلی و اظهارنظر درباره آنها
- ـ پیشنهاد طرحهای مناسب آموزشی غیررسمی کوتاه مدت و میان مدت به شورای دانشکده
- ـ برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوی جدید در دورههای تحصیلات تکمیلی و ارائه آن به شورای دانشکده
- ۳.بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که توسط شورای دانشکده یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شورا ارجاع میشود
- ۴.بررسی کیفیت آموزشی دورههای تحصیلات تکمیلی در دانشکده و بررسی کیفیت آموزشی اعضای هیأت علمی فعال در این دورهها و ارائه گزارش آن به شورای دانشکده
- ۵.بررسی پیشنهاد تأسیس رشتهها و دورههای تکمیلی جدید دانشکده
- ۶.بررسی پیشنهادات ارائهشده از شورای آموزشی ـ پژوهشی مراکز درخصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت ارائه به شورای دانشکده.
- ۷.تدوین گزارشهای دورهای و تحلیلی از وضعیت رشتهها، مقاطع و برنامههای آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهای عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شورای دانشکده.
- تبصره:در صورت عدم تشکیل شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی وظایف آن بعهده شورای آموزشی می باشد.