ترکیب شورای تخصصی پژوهشی :
۱. معاون پژوهشی (رئیس شورا)
۲. معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی
۳. مدیران ادارات پژوهشی در مراکز
۴. یک محقق از هر یک از واحدهای تحقیقاتی وابسته به دانشکده با معرفی رئیس دانشکده (در صورتی که واحد مستقل باشد) و با معرفی رئیس مراکز و آموزشکده (چنانچه واحد جزو مراکز و آموزشکده باشد) با تایید و حکم رئیس دانشکده
۵. دو تن از میان چهار تن از اعضای هیأت علمی صاحب فعالیتها و آثار پژوهشی ارزنده پیشنهادی معاون پژوهشی با تایید و حکم رئیس دانشکده
وظایف و اختیارات شورای تخصصی پژوهشی
۱. همکاری با معاون پژوهشی برای ایجاد زمینه اجرای مصوبات و تصمیمات هیأت رئیسه
۲. ارائه پیشنهاد در زمینههای مختلف پژوهشی به شورای دانشکده از جمله:
۳. بهبود شرایط و رفع موانع تحقیق دردانشکده
۴. هماهنگ ساختن زمان تعلیم و تحقیق دردانشکده
۵. مشارکت با بخش خصوصی در اجرای طرحهای پژوهشی و تعیین نحوه همکاری با مراکز تحقیقاتی داخل و خارج دانشکده
۶. بررسی نحوه ارائه خدمات پژوهشی به سازمانهای مختلف برای برآوردن نیازهای کشور، منطقه و استان و چگونگی همکاری دانشکده وسایر مراکز
۷. همکاری در تدوین برنامه جامع پژوهشی دانشکده
۸. تدوین و پیشنهاد سیاستها، اهداف و خطمشی پژوهشی دانشکده به منظور ارائه به شورای دانشکده
۹. فراهم نمودن زمینههای توسعه فناوری در دانشکده و حمایت از توسعه فعالیت مراکز رشد، کارآفرینی و پارکهای علم و فناوری دانشکده
۱۰.تهیه و تدوین و پیشنهاد طرحهای تربیت محقق
۱۱.بررسی و تدوین و پیشنهاد برنامههای پژوهشی به منظور شناخت هر چه بیشتر جهان دانش و استفاده از آخرین متدهای پژوهشی
۱۲. پیشنهاد چگونگی استفاده اعضای هیأت علمی از نتایج تحقیقات برای ارتقای کیفیت آموزش
۱۳.تهیه و تدوین آییننامههای مختلف پژوهشی برای پیشنهاد به مراجع ذیربط
۱۴.بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که شورای دانشکده یا معاون پژوهشی به شورا ارجاع میدهد
۱۵.تصویب طرحهای پژوهشی دانشکده با اولویت بخشیدن به طرحهای پژوهشی کاربردی
۱۶.ایجاد انگیزههای مادی و معنوی به منظور ترغیب و تشویق اعضای هیأت علمی وسایر اساتید به تألیف و ترجمه کتب و نوشتن مقالات تحقیقی و ایجاد امکانات و تسهیلات لازم برای تسریع در چاپ و نشر آثار علمی
۱۷. پیشنهاد آییننامه نحوه تدوین کتب علمی و پژوهشی بر مبنای ضوابط مصوب به شورای دانشکده
۱۸.ارزیابی میزان توانمندی علمی و سنجش قابلیت فارغالتحصیلان دانشکده برای کار در جامعه، از طریق اجرای طرحهای تحقیقاتی ویژه
۱۹.تعیین و پیشنهاد خط مشی کلی کاربرد نتایج تحقیقات برای پیشبرد جنبههای علمی و فنی کشور
برنامهریزی در جهت توزیع مناسب فرصتهای مطالعاتی اعضای هیأت علمی واجد شرایط