شرح وظایف مدیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

علی وصالی
مدیر IT
معرفی و شرح وظایف مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات
مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد
• همکاری با گروه فنی و عمرانی دانشگاه در نظارت بر اجرای سیستم شبکه پروژه های عمرانی دانشگاه
• طراحی و توسعه و مدیریت شبکه وایرلس در دانشکده ها و خوابگاههای دانشجویی • مدیریت مرکز ISP دانشگاه
• ارائه اینترنت به کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان و پاسخگویی و رفع اشکالات کلیه کاربران اینترنتی
• مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه و بهینه سازی مصرف اینترنت
• طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات.
• نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختgن ها و دانشکده ها
• برگزاری جلسات شورای فناوری دانشگاه با حضور اعضاء و بررسی و تصویب تصمیم گیری کلی
• مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم نماد، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگا ه.
• بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
• بکار گیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توامندی واحد مربوطه و سایر واحدهای دانشگاه
• تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق
• هفتگی و همکاری با شرکت پشتیبان سیستم آمو زشی و پژوهشی جهت رفع مشکلات احتمالی، اصلاح و بروز رسانی مستمر
• ایجاد، گسترش و نظارت بر دولت الکترونیک و خدمات الکترونیکی و پشتیبانی از زیر ساختهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه
• ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشکده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خرید قطعات سخت افزاری و نرم افزاری و موارد مشابه.
• انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی
• ایجاد، پایش و سفارش بانک های اطلاعاتی مورد نیاز دانشگاه و همکاری در امر غنی سازی و به روز آوری بانک های اطلاعاتی و بکاپ گیری از بانک های اطلاعاتی موجود در سرویس های نرم افزاری دانشگاه.
• تعامل موثر با دانشگاهها و نهادهای علمی و پژوهشی کشور و ارتباط با دانشگاههای معتبر بین المللی و استفاده از تجارب آنه ا : ۱-۳-۲-۱ گروه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات
• مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد
• طراحی و توسعه و مدیریت شبکه داخلی دانشگاه
• کابل کشی شبکه وکانال کشی و نصب فیزیکی تجهیزات شبکه.
• همکاری با گروه فنی و عمرانی دانشگاه در نظارت بر اجرای سیستم شبکه پروژه های عمرانی دانشگاه
• طراحی و توسعه و مدیریت شبکه وایرلس در دانشکده ها و خوابگاههای دانشجویی
• مدیریت مرکز ISP دانشگاه
• ارائه اینترنت به کلیه اساتید، کارکنان و دانشجویان و پاسخگویی و رفع اشکالات کلیه کاربران اینترنتی
• مدیریت پهنای باند اینترنتی دانشگاه و بهینه سازی مصرف اینترنت
• راه اندازی و نگهداری سرویس اینترانت ملی دانشگاه
• برقراری دسترسی های لازم از داخل و خارج دانشگاه به سرویس های الکترونیکی دانشگاه (وب سایت، گلستان، تغذیه، ایمیل سرور، اتوماسیون و…)
• مدیریت و نگهداری سرور دامنه اینترنتی دانشگاه
• راه اندازی و نگهداری سرور DHCP دانشگاه و همچنین مدیریت آی پی های valid و invalid
• طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات .
• مدیریت و نگهداری سیستم های UTM و فایروال دانشگاه
• نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختمان و دانشکده ها
• نگهداری از سیستم یو پی اس مرکزی اتاق سرور اصلی دانشگاه
• برگزاری جلسات شورای فناوری دانشگاه با حضور اعضاء و بررسی و تصویب تصمیم گیری کلی
• مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم نماد، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگاه .
• مدیریت و پشتیبانی سرویس پست الکترونیکی دانشگاه و پست الکترونیکی دانشجویان
• راهنمایی مدیران زیر بخش های وب سایت دانشگاه
• مدیریت و نصب و راه اندازی آنتی ویروس دانشگاه.
• طراحی، پیاده سازی، نظارت، خرید و پشتیبانی سامانه های الکترونیکی در دانشگاه و مدیریت سامانه های الکترونیکی دانشگاه از جمله سامانه پرداخت الکترونیک، سامانه مدیریت فایل داخل دانشگاه و …
• به روز رسانی وب سایت دانشگاه و راهنgیی اعضای هیئت علمی در خصوص بروز رسانی پروفایل خود در وب سایت
• بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
• بکار گیری آخرین یافته های فناوری اطلاعات به منظور ارتقای توامندی واحد مربوطه و سایر واحدهای دانشگاه • تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق
• رفع مشکل نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های کامپیوتری موجود و حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی سیستم های الکترونیکی دانشگاه
• هماهنگی و همکاری با شرکت پشتیبان سیستم آموزشی و پژوهشی جهت رفع مشکلات احتgلی، اصلاح و بروز رسانی مستمر
• ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشکده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خرید قطعات سخت افزاری و نرم افزاری و موارد مشابه.
• کمک به توسعه و گسترش آموزش های مجازی در دانشگاه • انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی : ۱-۳-۲-۲ اداره خدمات رایانه ای
• مطالعه و ارزیابی پیشرفت های حاصله در زمینه فناوری سخت افزاری و نرم افزاری به منظور ارتقاء سطح کارایی واحد
• طراحی و اجرای سیاست های امنیت اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و گسترش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات.
• نگهداری و نظارت بر اتاق سرور اصلی و اتاق سرورهای موجود در ساختgن ها و دانشکده ها • نگهداری از سیستم یو پی اس مرکزی اتاق سرور اصلی دانشگاه
• تهیه لیست خرید کامپیوتر، چاپگر، اسکنر، سرور و تجهیزات جانبی
• بررسی و مطابقت خریدهای انجام شده و تایید فاکتورهای مربوطه
• پشتیبانی از سختافزارهای موجود در دانشگاه و تعمیر و نگهداری تا حدامکان در داخل دانشگاه
• نصب ویندوز و نرمافزارهای مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه
• نظارت بر اسقاط کامپیوتر و تجهیزات جانبی
• ایجاد آرشیو سختافزار و تجهیز آن با استفاده از قطعات سا سیستمهای اسقاطی برای انجام تعمیرات و ارتقا سیستمهای مورد استفاد ه
• مدیریت و پشتیبانی سیستم های نرم افزاری، اتوماسیون اداری،مالی، تغذیه، سیستم گلستان، دانشجویی و بررسی قراردادهای نرم افزاری دانشگاه
• مدیریت و پشتیبانی سرویس پست الکترونیکی دانشگاه و پست الکترونیکی دانشجویان
• راهنمایی مدیران زیر بخش های وب سایت دانشگاه
• مدیریت و نصب و راه اندازی آنتی ویروس دانشگاه.
• طراحی، پیاده سازی، نظارت، خرید و پشتیبانی سامانه های الکترونیکی در دانشگاه و مدیریت سامانه های الکترونیکی دانشگاه از جمله سامانه پرداخت الکترونیک، سامانه مدیریت فایل داخل دانشگاه و …
• به روز رسانی وب سایت دانشگاه و راهنماییی اعضای هیئت علمی در خصوص بروز رسانی پروفایل خود در وب سایت
• بررسی و تایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی و امکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط
• تهیه آمار و اطلاعات درخواستی و ارائه گزارش به مقام مافوق
• رفع مشکل نرم افزاری و سخت افزاری سیستم های کامپیوتری موجود و حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی سیستم های الکترونیکی دانشگاه
• ارائه خدمات کارشناسی و مشاوره به دانشکده ها و سایر واحدهای دانشگاه در مورد خرید قطعات سخت افزاری و نرم افزاری و موارد مشابه.
• انجام مکاتبات و پیگیری نامه های وارده و صادره و پاسخگویی به مراجعات حضوری و تلفنی